Grotere belangstelling voor producten uit Israël

maandag 1 juli 2019 |  Redactie Israel Today
De Future Brand Country Index 2019 laat zien dat mensen meer geneigd zijn om producten uit Israël te kopen. De kwaliteit van de producten die in Israël worden gemaakt, is sinds 2014 4 punten gestegen en ligt nu net achter enkele wereldleiders, zoals België, Zuid-Korea en het Verenigd Koninkrijk.

Israël stond bovenaan de lijst van landen met de grootste verbeteringen van de productkwaliteit dit jaar. Hoogwaardige producten gaan hand in hand met een goede infrastructuur, geavanceerde technologie, gezondheid, onderwijs en levensstandaard - wat betekent dat hoogwaardige producten afkomstig zijn uit landen die een hoge levenskwaliteit garanderen.

De Index rangschikte Israël als het 22ste land in termen van kwaliteitsproducten en merkte op: 'Individuen die meer geneigd zijn om producten of diensten te kopen die in een specifiek land zijn gemaakt, zullen dat land ook eerder aanbevelen om het te bezoeken, zouden het overwegen voor zaken, en zouden ook overwegen om er te wonen of te studeren'.

Toerisme is van oudsher een essentieel onderdeel van het BBP van Israël, maar de afgelopen jaren heeft het land zijn reputatie verder ontwikkeld met start-ups en baanbrekend onderzoek en ontwikkeling. Technologie­bedrijven zoals Microsoft, Apple, Amazon, Google, Facebook, Alibaba, Intel, Oracle, Samsung en Baidu voeren allemaal belangrijk ontwikkelingswerk uit in Israël.

Google koos vorig jaar april Tel Aviv uit om daar een nieuw ontwikkelingscentrum te bouwen om startende bedrijven te helpen die gespecialiseerd zijn in machine-leren, kunstmatige intelligentie en data-wetenschap. Gezien het feit dat Google kan toptalent aan te trekken van overal in de wereld, is het veelzeggend dat het bedrijf Tel Aviv koos als een belangrijke ontwikkeling hub in een gebied van een dergelijke kritische focus voor het bedrijf.

De FutureBrand Country Index is gebaseerd op het percentage van de respondenten dat 'sterk instemt met' de volgende verklaring: 'Dit land maakt producten van hoge kwaliteit'.

Israëls' hoge ranking (22e van de 75 onderzochte landen) is ook gebaseerd op het hoge percentage dat 'sterk instemt' met de vraag: 'Hoe beoordeelt dit land op: Gezondheid en onderwijs? Hoe beoordeelt dit land op: Levensstandaard?'

Future Brand wees erop, dat het onderzoek 'ook waardevolle inzichten biedt voor professionele merk-managers en leiders die de associatie met het land van herkomst voor bedrijfs- en consumentenmerken verder willen benutten'. Simpel gezegd betekent het, dat de toekomst van Israël er goed uitziet.

Wilt u meer nieuws ontvangen over Israël? Klik hier voor de dagelijkse gratis e-mail nieuws­brief.

Blijf op de hoogte van de gebeurtenissen in Israël via onze GRATIS nieuws update en aanbiedingen, u ontvangt deze direct in uw email inbox.